KAPITTEL
8
Barokken og det makabre – biletanalyse
© Caravaggio: David med Goliaths hode, 1610 (Wikimedia Commons)
Framstillinga i barokken av det makabre kan samanliknast med interessa for vald i vår tid slik det mellom anna kjem fram i PC-spel og film. Det makabre rører sterkt ved kjenslene våre, og det er umogleg å stille seg likegyldig til det.
Spørsmål
- Kva myte er biletet henta frå? Kvifor trur du kunstnaren valde å framstille han med dette motivet?
- Finn bilete eller forteljingar frå i dag som inneheld liknande element. Kva er likskapen, og kva er forskjellane?
- Drøft denne påstanden: Mykje av kunsten i barokken var politisk og religiøs propaganda, mens i dag er det makabre meir eit kommersielt verkemiddel.
Andre makabre bilete frå barokken:
Caravaggio: Judith halshogger Holofernes (Signatur 3 s. 220)